A japánok azt állítják, hogy megoldották a lehetetlent: vízüzemű autót építettek. A Genepax nem túlságosan impozáns prototípusa óránként csak egy liter vízet fogyaszt és maximum 80 km/órás sebességgel képes haladni. A Water Energy System (WES) a víz minőségére is igénytelen, lehet bele eső-, tenger-, folyó- vagy csapvízet is tankolni. A Genepax szerint az új rendszer lelke a Membrane Electrode Assembly (MEA), ebben zajlik le az a kémiai reakció, amelynek végterméke hidrogén és oxigén. A cella károsanyag-kibocsátása természetesen nulla. A bemutatón Öveges professzor szelleme kísértett, a vízzel feltöltött üzemanyagcellára kapcsolt műszer egyszercsak kitért: a 120 W-os cella áramot termelt!
Nem meglepő módon a cég természetesen titokban tartja az alkalmazott technológia további részleteit, de előnyeként említik hogy nem használnak nagynyomású hidrogéntartályt vagy speciális katalizátort a vízbontáshoz. Jelenleg a 120 W-os cella mellett már fejlesztik a 300 W-os változatot, de terveznek egy 1 kW-os cellát is, amelyet már háztartási célra is lehet használni.
Ha beindul a sorozatgyártás, a kiskocsi ára 7-800 000 forint között várható.